Hoe kan ik mijn edelmetaal laten opslaan?

Welke documenten ontvang ik van AmsterdamSafe?
oktober 22, 2018

Hoe kan ik mijn edelmetaal laten opslaan?

Er zijn twee mogelijke trajecten om tot opslag te komen bij AmsterdamSafe. U kunt edelmetaal aankopen bij de partner van AmsterdamSafe (AmsterdamGold) en uw aankoop direct laten opslaan. Ook kunt u edelmetaal dat u reeds in bezit heeft (thuis of bij een andere bewaarder) onderbrengen bij AmsterdamSafe voor veilige opslag.

Aankoop bij AmsterdamGold:

Als u edelmetaal aankoopt bij AmsterdamGold en direct kiest voor opslag bij AmsterdamSafe, ontvangt u  bevestiging wanneer uw edelmetaal is opgeslagen in AmsterdamSafe. Heeft u nog geen account bij AmsterdamSafe, dan wordt u verzocht de openingsformulieren van AmsterdamSafe in te vullen en te retourneren. U ontvangt de openingsformulieren na uw eerste bestelling per e-mail, maar u kunt de openingsformulieren ook downloaden en printen via onze website.

Na levering van uw edelmetaal ontvangt u een mutatieoverzicht. Het mutatieoverzicht en de daaraan verbonden administratie (waaronder ons kluis locatiesysteem, uw dossier en bijbehorende bankafschriften) leveren het onomstotelijk bewijs dat het opgeslagen edelmetaal uw onvervreemdbaar economisch en juridisch eigendom is.

Eigen edelmetaal (elders aangekocht) onderbrengen bij AmsterdamSafe:

U kunt direct via de website of telefonisch de openingsformulieren van AmsterdamSafe opvragen en deze retourneren. Een account wordt echter pas geopend wanneer de experts van AmsterdamSafe uw edelmetaal hebben kunnen controleren op gewicht, hoeveelheid en echtheid.

Voor opslag in AmsterdamSafe komt uitsluitend hoogwaardig (LBMA) goud, platina, palladium en zilver in aanmerking. Sieraden komen hiervoor in beginsel niet in aanmerking. Deze procedure is noodzakelijk voor de kwaliteits- en echtheidsgarantie die AmsterdamSafe bij opslag biedt. Neem voor nadere informatie over hoogwaardig edelmetaal en het maken van een afspraak contact op met de experts van AmsterdamSafe.

Comment on this FAQ