Veelgestelde vragen over het SafeAccount

1Waneer is mijn SafeAccount beschikbaar?
In oktober 2023 worden de eerste SafeAccounts geactiveerd. Omdat er handmatige controles plaatsvinden gaat dit in stappen. Voor het einde van 2023 krijgen alle klanten van AmsterdamSafe een uitnodiging om hun SafeAccount te activeren.
2Waarom komt er een SafeAccount?
Met het SafeAccount combineert u het gemak van online dienstverlening met de zekerheid van fysieke opslag. Het SafeAccount biedt real time koersen, is goed beveiligd en kosteloos. Vanaf nu kunt u: - Orders online in uw kluis plaatsen zonder tussenkomst van de klantenservice. - Online verkooporders uit opslag opgeven die direct worden uitgekeerd. - 24 Uur per dag de actuele waarde van uw edelmetaal volgen. - Portefeuille-overzichten aanmaken voor uw eigen dossiers. - Oude facturen en orders inzien, opslaan en afdrukken.
3Waarom is mijn mobiele telefoonnummer nodig bij het inloggen?
Voor het SafeAccount gebruiken wij vanuit het oogpunt van veiligheid meerdere verificatiemethoden (MFA). Er wordt u daarom behalve een gebruikersnaam en wachtwoord ook om een verificatiecode gevraagd die per sms wordt verstuurd zodra u inlogt.
4Is gebruik van de SafeAccount veilig?
Dankzij de extra verificatie is uw account niet te kraken door hackers die uw emailadres hebben gestolen. Tijdens de ontwikkeling van het nieuwe platform is twee keer een team van ethische hackers ingehuurd om zwakheden in de beveiliging bloot te leggen. Tijdens de bouw en na afronding van het platform is er een dergelijke PEN test uitgevoerd. Het systeem heeft beide tests goed doorstaan. Actieve monitoring behalve de periodieke tests van de beveiliging is er continu toezicht op het verkeer van en naar onze website. Op die manier kan overbelasting en andere verstorende activiteiten direct worden gestuit. De tegenrekening blijft een zekerheid van AmsterdamSafe. Alleen een door u persoonlijk onderteken document kan de bestemming van een betaling bepalen. Er is dus altijd controle door een medewerker voordat geld wordt overgemaakt.
5Wat als ik geen actie onderneem?
Met ingang van 1 januari is het niet meer mogelijk om AmsterdamSafe orders te plaatsen via de website zonder SafeAccount. U kunt dan nog wel via de klantenservice orders plaatsen tijdens kantooruren.
6Hoe weet ik dat dit geen phishing is?
Wij vragen u per mail alleen om een akkoord, u hoeft geen verdere informatie te geven. Ter verificatie nemen wij telefonisch contact met u op. Bij twijfel kunt u ophangen en zelf bellen naar het nummer van AmsterdamSafe 020-65 89 558.
7Kan ik meerdere Accounts hebben bij AmsterdamGold
Ja, dat is mogelijk. Er dient hier echter wel een aparte unieke username (verschillend e-mailadres) voor gebruikt te worden.
8Kan ik meerder accounts hebben bij AmsterdamSafe?
Ja dat kan. U kunt natuurlijk naast een privérekening verschillende zakelijke rekeningen aanhouden, maar u kunt ook prive kiezen om met meerdere rekeningen te werken. We hebben voor iedere account wel aparte openingsdocumentatie nodig en als er verschillende rechtspersonen zijn zullen we die apart identificeren en screenen op basis van regelgeving.
9Wat als ik geen SafeAcount wil?
Het is niet verplicht gebruik te maken van het online SafeAccount. Als u geen online benaderbaar account wenst kunt u dat laten weten aan onze klantenservice. Let op. Zonder SafeAccount kunt u vanaf 1 januari 2024 alleen nog aan- en verkooporders met opslag plaatsen tijdens kantooruren via de klantenservice.